ثبت شرکت , ثبت برند , تغییرات شرکت

ثبت شرکت , ثبت برند , تغییرات شرکت , ثبت انواع شرکت مسئولیت محدود , سهامی عام و خاص

ثبت شرکت , ثبت برند , تغییرات شرکت

ثبت شرکت , ثبت برند , تغییرات شرکت , ثبت انواع شرکت مسئولیت محدود , سهامی عام و خاص

ثبت شرکت , ثبت برند , تغییرات شرکت , ثبت انواع شرکت مسئولیت محدود , سهامی عام و خاص
بر اساس نیاز برخی از افراد در رابطه با ثبت شرکت لازم دیدیم کمپانی پرس را به عنوان یک وب سایت در زمینه اطلاع رسانی تمام خدمات ثبت برند ، ثبت شرکت ، اخذ کارت بازرگانی و … راه اندازی کنیم تا با استفاده از اطلاعاتی در این وب سایت ارائه می شود همه به راحتی بتوانند کارهای ثبت شرکت خود را انجام دهند.

اهداف

انتشار آموزش ثبت شرکت بر اساس قانون اساسی کشور
اتشار آموزش ثبت برند

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اخذ کارت بازرگانی بر استناد به ماده ۳ قانون صادرات و واردات ، هر شخص حقوقی و حقیقی  برای انجام امور واردات و صادرات نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارد . کارت بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی به یک سری شرایط خاص اخذ می شود .در صورتی که شرایط اخذ کارت بازرگانی برای هر دو شخص حقیقی و حقوقی مهیا باشد قابل اخذ می باشد یعنی اینکه یک شخص می تواند هم به عنوان یک شخص تاجر اقدام به اخذ کارت بازرگانی کند و هم می تواند به عنوان مدیر عامل یک شرکت بازرگانی اقدام به اخذ کارت بازرگانی کند.
تمام افراد می توانند در صورت داشتن شرایط لازم پس از گذراندن مراحل لازم (شرکت در کلاس های آموزشی برای دریافت کارت بازرگانی) اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنند.

اخذ کارت بازرگانی

تعرف کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که برای تجارت خارجی (بین المللی ) به اشخاص حقیقی و حقوقی ب یک سری شرایط خاص داده می شود. در حال حاضر نیز بر اساس مقررات ارائه شده مدت اعتبار یک ساله دارد و برای تمدید کارت بازرگانی  نیز شخص می تواند با ارائه مدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی برای مدت یک سال اقدام کند.

فرایند اخذ کارت بازرگانی ، در یافت کارت بازرگانی

برای دریافت کارت بازرگانی (اخذ کارت بازرگانی) وارد وب سایت رسمی اتاق بازرگانی می شویم . و از بخش عضویت و کارت بازرگانی بخش ثبت نام جهت صدور کارت عضویت و بازرگانی را کلیک می کنیم . و نسبت به اموری که مورد نیاز است در خواست صدور ، تمدید یا تغییر کارت عضویت یا بازرگانی اقدام می کنیم.

توجه *

کارت بازرگانی برای شرکت های بازرگانی از اتاق های تعاونی دریافت می شود .

کاربردهای کارت بازرگانی

۱-    ثبت سفارشات و ترخیص کالا و محموله از گمرک
۲-    واردات کالا از مناطق آزاد کشور
۳-    اقدام به حق العمل کاری در گمرک
۴-    واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز
۵-    ثبت برند و اعلائم غیر فارسی

مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی ، دریافت کارت بازرگانی

مدارک برای اخذ کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی (شرکتی) و اشخاص حقیقی (شخصی) فرق می کند در زیر به هر دو مورد اشاره می کنم .

مدارک لازم جهت اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

۱-    اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به تایید ارداه ثبت شرکت ها رسیده باشد  همچنین اصل گواهی پلمپ دفاتر نیز از اداره ثبت شرکت ها ؛ برای دریافت اظهارنامه و گواهی پلمپ می توانید به اراده ثبت شرکتها و دفتر پست مراجغه نمایید.

۲-    برای دریافت یا اخذ کارت بازرگانی برای شرکت های با مسئولیت محدود ارائه کپی تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکت نامه رسمی. که مهر اداره ثبت شرکت ها را داشته باشد الزامی است . همینطور برای شرکت های سهامی خاص و شرکت های سهامی عام ارائه  کپی اظهار نامه ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکتی سهامی عام که به مهر و تایید اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد الزامی می باشد .

۳-    فرم دال (تکمیلی از سایت )به همراه امضاء مدیرعامل، مهر شرکت و گواهی امضاء در دفتر اسناد رسمی

۴-    روزنامه رسمی تاسیس شرکت و کلیه تغییرات شرکت تا تاریخ روز ، توجه داشته باشید موضوع فعالیت شرکت باید در راستای صادرات و واردات کالا باشد.

۵-    اصل گواهی موضوع ماده ۱۸۶ ق.م.م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی در سال جاری به آدرس دفتر مرکزی شرکت

۶-    ارائه مدارک مالکیت دفتر مرکزی یکی از موارد زیر باید باشد :

الف ) اصل سند ملک به نام شرکت

ب ) اصل اجاره نامه معتبر به نام شرکت

ج ) اصل اجاره نامه بنگاه به نام شرکت

مدارک لازم جهت اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی (شخصی)

۱-    گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل که از زمان صدور آن ۶ ماه بیشتر نگذشته باشد.
۲-    اصل کارت ملی مدیر عامل
۳-    اسکن عکس تمام رخ ، ساده یا رنگی با پشت زمینه سفید
۴-    اصل مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم متوسطه)
در رابطه با این بند می توان گفت : دارندگان پروانه بهره بردای کشاورزی ، معدنی ، صنعتی ، فنی مهندسی و خدمات فناوری اطلاعات ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، ازارائه مدرک فوق معاف می باشند.

۵-    اصل پایان خدمت نظام وظیفه عمومی  یا اصل کارت معافیت دائم برای آقایان (برای افراد بالای ۵۰ سال این مدرک الطامی نیست)
۶-    حداقل سن برای اخذ کارت بازرگانی ۲۳ سال تمام می باشد.
۷-    اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری وحسن اعتبار بانکی به نام متقاضی(روی فرم الف و یا سربرگ بانک قابل قبول است ) با مهر امضای رئیس شعبه. ( ضمنا حسابهای جاری شتاب مربوط به شهرستانها قابل قبول است)
۸-    کد اقتصادی جدید یا تاییدیه پیش ثبت نام در وب سایت

چند تذکر مهم در رابطه با اخذ کارت بازرگانی

۱-    کارمندان دولتی که بهصورت تمام وقت فعالیت می کنند نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند.
۲-    ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است .
۳-    حضور مدیرعامل شرکت یا نماینده قانونی او برای اصل نمودن مدارک الزامی می باشد.
۴-    حضور مدیر عامل در کلاسهای آموزشی برای دریافت ، اخذ کارت بازرگانی الزامی است.
۵-    تمامی مدارک در محل اتاق بازرگانی برابر اصل می شود.
۶-    در انتخاب رسته های فعالیت خاص در زمان تکمیل ثبت نام از طریق وب سایت اتاق بازرگانی دقت کنید. که رشته های انتخاب شده در راستای نیاز های وارداتی باشد . چرا که تنها واردات در راستای چهار چوب رسته های انتخابی امکان دارد و برای صادرات کالا کلا محدودیتی وجود ندارد.

ابطال کارت بازرگانی

ابطال کارت بازرگانی ممکن است اختیاری یا اجباری باشد . مدت اعتبار کارت بازرگانی نیز از یک سال تا ۵ سال می باشد که در صورت تایید توسط وزارت بازرگانی معتبر می باشد.

ابطال اختیاری کارت بازرگانی

اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کارت بازرگانی می باشند می توانند با ارائه مدارک زیر به اتاق بازرگانی و تعاون اداره مقررات ضادرات و واردات یا سازمانهای بازرگانی استانها تقاضای ابطال کارت نمایند.

مدارک برای ابطال کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

۱-    تقاضای شرکت بصورت کتبی.
۲-    گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی آخرین سالی که اظهارنامه مالیاتی آن تا آن زمان پذیرفته شده باشد.
۳-    اظهار نامه ابطال ثبت  دفاتر تجاری.
۴-    صورتجلسه مجمع عمومی برای شرکتهای سهام عام و خاص و تعاونی ها و صورتجلسه  هیأت  مدیره برای سایر شرکتها.
۵-    کپی روزنامه رسمی اعلام رسمی انحلال شرکت . دقت کنید که در صورت انحلال شرکت دیگر به موارد ۳ و ۴ نیازی نیست.
۶-    ارائه اصل کارت بازرگانی.
مدارک برای ابطال کارت بازرگانی اشخاص حقوقی.
۱-    تقاضای شخص.
۲-    گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی آخرین سالی که تا آن زمان اظهارنامه مالیاتی آن پذیرفته شده است .
۳-    اظهار نامه ابطالی ثبت دفاتر تجاری.
۴-    ارائه اصل کارت بازرگانی.

ابطال اجباری کارت بازرگانی

اگر بعد از اخذ کارت بازرگانی مشخص شود که شخص حقیقی یا حقوقی دارنده کارت برخی از شرایط دریافت کارت بازرگانی را نداشته یا اینکه بعد از صدور کارت بازرگانی فاقد برخی از شرایط شده است .وزارت بازرگانی می تواند راسا اقدام به ابطال کارت بازرگانی کند و موضوع را به اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون اطلاع می دهد. لذا در صورتی که این امر برای اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون مشخص گردد باید موضوع را به وزارت بازرگانی منعکس نماید.

همچنین افرادی که مرتکب قاچاق کالا شده اند نیز بر اساس ماده ۳۰ قانون امور گمرک ایران اگر دارای کارت بازرگانی باشد . در صورت محکومیت علاوه بر مجازاتی که مربوط به عضویت اتاق بازراگانی به صورت دائم یا موقتی صادر خواهد شد کارت بازگانی نیز باطل می شود . اگر موضوع به دادگاه ارجاع شود با پیشنهاد گمرک و با تشخیص کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد و نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و نیز اداره کل گمرک کشور امکان دارد که به صورت موقت یا دائم از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران محروم گردند.

تبصره ۱ –محرومیت از عضویت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مانع از ترخیص کالایی که طبق مقررات قبل از محرومیت برابر گشایش اعتبار شده یا حمل گردیده نخواهد بود (ماده ۳۰ قانون امور گمرک)
تبصره ۲- به هر جهت ابطال کارت بزرگانی چه در صورت اختیاری و چه بصورت اجباری توسط اداره بازرگانی (معاون بازرگانی خارجی) وزارت بازرگانی انجام می شود.

تعلیق کارت بازرگانی

در مواردی که کارت اشخاص حقیقی یا حقوقی مفقود یا سرقت می شود متقاضی می تواند برای جلوگیری از سوء استفاده از کارت بازرگانی توسط دیگران  درخواست تعلیق کارت بازرگانی خود را بدهد.برای تعلیق کارت بازرگانی مدارک زیر لازم می باشد :

۱-    درخواست کتبی شخص حقیقی یا حقوقی
۲-    آگهی موضوع در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار
۳-    در صورت به سرقت رفتن کارت گواهی اداره آگاهی نیز لازم می باشد.

  • ۹۶/۰۴/۰۲
  • بهزاد مقتدر

اخذ کارت بازرگانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی